Επεξεργασία και εξέταση σχεδίων νόμων του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού
Η τοποθέτηση του βουλευτή στην Επιτροπή για τα νομοσχέδια που έφερε το Υπουργείο:
“Εύχομαι από καρδιάς σε όλους και όλες, καλή χρονιά και δύναμη, για να αντιμετωπίσουμε τις δύσκολες καταστάσεις που περνάμε από εξωγενείς παράγοντες όπως η πανδημία, αλλά και από ενδογενείς, όπως η αντιμετώπιση της πανδημίας, των καλλιτεχνών και όλων των δεινών αυτών από την παρούσα Κυβέρνηση.
Κυρίες και κύριοι Βουλευτές, ο ΣΥΡΙΖΑ έχει προτείνει τρεις τροπολογίες, νομίζω σημαντικές, για αυτό το νομοσχέδιο.
Σε ότι αφορά το βιβλίο, ζητούμε τη μείωση του Φ.Π.Α. στον κατώτατο συντελεστή 6% της παραγωγής του χαρτιού του βιβλίου. Χρειάζεται και έχει ανάγκη στήριξης το βιβλίο και γι’ αυτό υπήρχε το ΕΚΕΒΙ, το οποίο καταργήθηκε από προηγούμενη κυβέρνηση. Ο ΣΥΡΙΖΑ, ετοίμαζε το διάδοχο σχήμα. Οι εκλογές, όμως, έφεραν στην κυβέρνηση τη Νέα Δημοκρατία και από τότε, εδώ και δυόμισι χρόνια, δηλαδή, δεν έχει γίνει τίποτα.
Μία άλλη τροπολογία, είναι η οικονομική ενίσχυση που πρέπει να δοθεί οπωσδήποτε στους ΟΣΔ, στους Οργανισμούς Συλλογικής Διαχείρισης Πνευματικών και Συγγενικών Δικαιωμάτων και είναι ένα από τα αιτήματα που έβαλαν οι καλλιτέχνες στο χθεσινό πανκαλλιτεχνικό συλλαλητήριο, απευθυνόμενη στον Πρωθυπουργό. Και απευθύνθηκαν στον Πρωθυπουργό, γιατί έχουν σηκώσει τα χέρια ψηλά, όσον αφορά το Υπουργείο και την Υπουργό Πολιτισμού. Είναι αδύνατον να συνεννοηθεί κανείς μαζί της.
Η αλήθεια είναι ότι η Κυβέρνηση επεδίωξε από την αρχή της πανδημίας, μια προνομιακή μεταχείριση απέναντι στους καλλιτέχνες, αρνητική, δηλαδή με αρνητικό πρόσημο και όχι με θετικό.
Από την αρχή της πανδημίας όσον αφορά τους καλλιτέχνες, η κυβέρνηση τους κατέστησε πραγματικά πειραματόζωο, για το πώς μπορεί να ζήσει κανείς εν μέσω πανδημίας χωρίς καθόλου δουλειά, χωρίς καμία στήριξη από την πολιτεία, χωρίς εισόδημα. Μία μεταχείριση, που αναδείχτηκε περισσότερο στο δεύτερο λοκντάουν, για επτά σχεδόν μήνες, όπου η στήριξη ήταν, από ελάχιστη, έως και μηδαμινή θα μπορούσα να πω. Με την άνοδο των κρουσμάτων του κορονοϊού λόγω της μετάλλαξης Ο, «ήρθε και το κερασάκι», ειπώθηκε και από προηγούμενους ομιλητές, απαγορεύτηκε η μουσική. Η μουσική, λοιπόν, μεταφέρει τον κορονοϊό.
Δεν μεταφέρεται ο κορονοϊός και δεν ανακυκλώνεται στις σχολικές αίθουσες, όπου είναι 22 παιδιά ή 25 έως και 28 τον αριθμό σε μια μικρή αίθουσα συνυπάρχουν και θα πρέπει το 50 +1 να νοσήσει -αν νοσήσει το 50 συν 1- του συνόλου της τάξης.
Μέσα σ’ αυτές τις αίθουσες δεν κολλάει ο κορονοϊός ή στα μέσα μαζικής μεταφοράς που είναι στοιβαγμένοι οι συμπολίτες μας ο ένας πάνω στον άλλον για να πάει στη δουλειά, αλλά κολλάει με την διάδοση της μουσικής.
Έστειλε αυτή την επιστολή η ΠΟΘΑ, η Πανελλήνια Οργάνωση Θεάματος Ακροάματος με 49 περίπου σωματεία καλλιτεχνών στον Πρωθυπουργό, ως ύστατη καταφυγή. Ακόμα δεν έχει δοθεί κανένα σήμα, βέβαια, από το Μαξίμου, για να συζητήσει με τους καλλιτέχνες που λέει ότι τους αγαπάει ο Πρωθυπουργός, γιατί γνωρίζετε ότι είχε πάει στην ανάγνωση του έργου στο Εθνικό «του Προμηθέα Δεσμώτη». Πήγε στην ανάγνωση, ανήκουστο πράγμα. Δεν μπαίνει στην ανάγνωση κανένας που δεν έχει σχέση με την παραγωγή, ούτε ηθοποιός ή συντελεστής και λοιπά και πήγε ο Πρωθυπουργός και φωτογραφήθηκε εκεί, πήρε και ελικόπτερο και πήγε να δει την παράσταση του κυρίου Λιγνάδη. Και δεν δέχεται να δει τους εκπροσώπους 49 Σωματείων του χώρου, για τα μεγάλα προβλήματα που έχει συσσωρεύσει η ίδια η Κυβέρνηση.
Δεν συζητώ ότι δεν ενισχύει το Σύστημα Υγείας και όλα αυτά.
Ζητούν οι καλλιτέχνες μια επιδότηση ενοικίου, ο οποιοσδήποτε άλλος εργαζόμενος ο οποίος χάνει τη δουλειά του ή μένει αναγκαστικά εκτός δουλειάς, έχει επιδότηση ενοικίου. Αυτό, το ζητούν και οι καλλιτέχνες, σε μια εποχή που το κύμα ακρίβειας καλπάζει και ιδιαίτερα οι ενεργειακές ανάγκες των νοικοκυριών, είναι πάρα πολύ μεγάλες.
Ζητούν να υπολογιστούν τα ένσημα από την επιδότηση του 2021 μέσω ΕΡΓΑΝΗΣ, για να μπορέσει να υπάρξει η δυνατότητα υπαγωγής στο ταμείο ανεργίας, καθώς και καταβολή των δώρων και των ενσήμων από το 2021 σε όλους τους δικαιούχους, δηλαδή, να αποζημιώνονται οι ηθοποιοί και οι μουσικοί σε περίπτωση ακύρωσης της παράστασης.
Βεβαίως, ειπώθηκε και προηγουμένως, ζητούν αποζημίωση για τις καθηγήτριες και καθηγητές καλλιτεχνικών σχολών για όσο διάστημα χρειάζεται να βρίσκεται σε καραντίνα ή αν έχει κλείσει η σχολή. Αποζημίωση και από τον ΟΑΕΔ, σε περίπτωση νόσησης.
Δυστυχώς, είναι πάρα πολλά τα θέματα που μας ανησυχούν, όσον αφορά το Υπουργείο Πολιτισμού και θα θέσω ένα τελευταίο ζήτημα και θα κατέβω από το βήμα. Το θέμα των μαρμάρων, των γλυπτών του Παρθενώνα, μας ανησυχεί πάρα πολύ. Η εμμονή του κυρίου Πρωθυπουργού, να επιμένει, στην ανταλλαγή, επαναλαμβάνω στην ανταλλαγή, στο δανεισμό, που σημαίνει -και το έχουμε επισημάνει από την πρώτη στιγμή και από τις πρώτες ημέρες αυτής της κυβέρνησης που τέθηκε για πρώτη φορά- ότι έτσι αναγνωρίζουμε την κυριότητα των γλυπτών στους Βρετανούς. Σωστά, ήρθαν κάποια πράγματα από το Αρχαιολογικό Μουσείο, στο Μουσείο της Ακρόπολης, αλλά και από το μουσείο της Σικελίας που μάλιστα η Σικελία, οι Ιταλοί, μας είπαν ότι θα μείνουν αυτά τα πράγματα εδώ και τελειώνω, κύριε Πρόεδρε.
Σωστά συμβαίνουν όλα αυτά, αλλά επιμένει ο κύριος Πρωθυπουργός, στο δανεισμό. Το όραμα της Μελίνας, δεν περιείχε δανεισμό. Ζητούσε καθαρή επιστροφή των κλεμμένων από τον Έλγιν. Το λέω, διότι, ουδείς το επισημαίνει. Δυστυχώς, τα μέσα μαζικής επικοινωνίας, δεν ασχολούνται με αυτό το στοιχείο και πάει να δημιουργηθεί -στήνεται- μια εικόνα ότι αυτή η Κυβέρνηση, θα ολοκληρώσει το όραμα της Μελίνας. Δεν είναι αυτό το όραμα της Μελίνας. Το όραμα της Μελίνας, δεν προϋπέθετε κυριότητα των μαρμάρων από τους Βρετανούς. Και ο λαός, έχει ταυτιστεί με το όραμα της Μελίνας, με την καθαρή επιστροφή των μαρμάρων στον τόπο τους.
Σας ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.”
Η ομιλία στο κανάλι του Youtube