Στον ΣΥΡΙΖΑ δεν ξέρουν. Quelle decadence!

Στον ΣΥΡΙΖΑ δεν ξέρουν. Quelle decadence!

Ασθάνονται ιδιοκτήτες του κράτους και όταν ακόμα δεν είναι στην κυβέρνηση. Φανταστείτε πώς φουσκώνουν όταν κυβερνούν. Όχι. Δεν χρειάζεται να φανταστεί κανείς. Το ζούμε καθημερινά.

Εκεί όμως που η ιδιοκτησιακή εμμονή τους απογειώνεται εντελώς είναι σε θέματα που έχουν να κάνουν με τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό. Πρώτη στον κατάλογο βρίσκεται η Ακρόπολη των Αθηνών. Αποφασίζουν ακόμα και ποιος θα την επισκέπτεται.

Όλοι θυμόμαστε τη σπέκουλα που έγινε πριν από τις εκλογές του 2019, με τον αναβατήρα για ανάπηρα άτομα που δεν λειτουργούσε λόγω εργασιών. Ένα μικρό παιδί με κινητικά προβλήματα δεν μπορούσε να ανεβεί, ο πατέρας αναγκάστηκε να το μεταφέρει στην αγκαλιά του και η χορωδία της πλειονότητας των ΜΜΕ αναθεμάτιζε στον ΣΥΡΙΖΑ – Π.Σ. Ζητήσαμε στις 28.5.2020, ως Τομέας Πολιτισμού της Κοινοβουλευτικής μας Ομάδας, να επισκεφθούμε την Ακρόπολη για να πληροφορηθούμε για την πρόοδο των εργασιών του νέου αναβατήρα πλαγιάς που έτσι και αλλιώς ο ΣΥΡΙΖΑ είχε προγραμματίσει. Δώσαμε στην αρμόδια υπηρεσία ημέρα και ώρα. Δεν υπήρξε αντίρρηση. Όταν πήγαμε όμως, οι πόρτες ήταν κλειστές.

Πανηγύρι σε «αντικειμενικές ιστοσελίδες» της λίστας Πέτσα. «Ο Πάνος Σκουρολιάκος βιάζεται πολύ» έγραφε δημοσιογράφος με την οποία γνωρίζομαι από την εποχή που και οι δύο ήμασταν μέλη της ΚΝΕ στη Μεταπολίτευση – εκείνη μάλιστα εργάζονταν ως συντάκτρια στον Ριζοσπάστη. Στο κείμενό της η θέση του ΥΠΠΟΑ και το δελτίο Τύπου του εμφανίζονται σε ρόλο αντικειμενικού ρεπορτάζ. Τέλος πάντων, με την αρωγή μεγάλου πολιτιστικού ιδρύματος το αναβατόριο τελείωσε, αλλά πρόσφατα ανάπηρο άτομο που επισκέφθηκε τον Ιερό Βράχο έπεσε και βρέθηκε στο νοσοκομείο για ράμματα. Τι είχε συμβεί; Οι «ιδιοκτήτες» της Ακρόπολης είχαν στρώσει διαδρόμους, όπου, εκτός των άλλων κακοτεχνιών, υπάρχουν και επικίνδυνες κλίσεις. Εγκαίρως και ενώ οι εργασίες βρίσκονταν σε εξέλιξη, ζητήσαμε πάλι ως Τομέας Πολιτισμού να επισκεφθούμε τον χώρο και να πληροφορηθούμε από τους αρμόδιους για το είδος και την πορεία των εργασιών. Μας ενημέρωσε ο ιθύνων νους του έργου, καθηγητής κ. Κορρές, αφήνοντάς μας με πολλές απορίες. Αναγκάστηκα να κάνω αρκετές ερωτήσεις ώστε να κατανοήσουμε τι κρύβεται πίσω από την παρουσίαση από έναν αν μη τι άλλο «καθ’ ύλιν αρμόδιο». Ο συνομιλητής μας δεν φάνηκε να ενοχλείται.

Δεν συνέβη όμως το ίδιο με τη σκληρή δεξιά ηλεκτρονική εφημερίδα όπου εργάζεται η παλιά μου γνώριμη. Αντικειμενικότατα έγραψε ότι: «Ο ΣΥΡΙΖΑ βρήκε την Ακρόπολη καλύτερη από ό,τι την άφησε». Ενοχλήθηκε μάλιστα γιατί ως εκλεγμένος αντιπρόσωπος του ελληνικού λαού έθεσα ερωτήσεις στον κύριο καθηγητή. «Ο επί παντός επιστητού τοποθετούμενος Πάνος Σκουρολιάκος» έγραφε. Και πιο κάτω σημειώνει πως δήλωσα: «Δυστυχώς είχαμε πληροφόρηση μόνο από έναν επιστήμονα». Εδώ καμώνεται πως αγνοεί την ύπαρξη του Τάσου Τανούλα, επί σαράντα χρόνια εργαζόμενου στη συντήρηση και την προστασία του μνημείου της Ακρόπολης και συνεργάτη του αείμνηστου Γιάννη Τραυλού, που είχε αναλάβει τα αναστηλωτικά έργα του μνημείου.

Επιστρέψαμε πάλι ως τομέας μαζί με τον Τάσο Τανούλα, τον καθηγητή της Αρχιτεκτονικής Τάση Παπαϊωάνου και τον εικαστικό Κυριάκο Κατζουράκη. Οι επιστήμονες διαπίστωσαν «εσπευσμένες παρεμβάσεις και βάναυση αλλοίωση του Ιερού Βράχου που πρέπει να σταματήσουν τώρα»!

Οι πειθήνιες γραφίδες τής πιο σκληρής Δεξιάς που έχει γνωρίσει ο τόπος όλους αυτούς τους αγνοούν. Και τις απόψεις τους επίσης. Δεν ακούν τη φωνή του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων, που διαμαρτύρεται ότι αποκλείεται από την Ακρόπολη, ενώ του απαγορεύεται η οποιαδήποτε αυτοψία στον χώρο των εργασιών. Οι αρχιτέκτονες μέσω του συλλόγου τους διαμαρτύρονται επίσης για το «τσιμεντάρισμα».

Κι επειδή η κουτοπονηριά συνδέεται με θλιβερούς ανθρώπους, πάλι κάνουν πως δεν είδαν και δεν άκουσαν το παραμικρό για το «πυρ ομαδόν» ξένων ΜΜΕ για το θέμα της τσιμεντόστρωσης. Η Liberation αναφέρει: “Ακρόπολη, τσιμεντωμένη και παραμορφωμένη ομορφιά». Καταπέλτης και ο ιστότοπος Artnewspaper, αναφέρεται στους φόβους των αρχαιολόγων στιγματίζοντας τις εργασίες ως «ισοδύναμες με την υποβάθμιση, την απόκρυψη και την υποτίμηση του μεγαλύτερου αρχαιολογικού και καλλιτεχνικού θησαυρού που κληροδοτήθηκε στη σύγχρονη Ελλάδα». Η Le Figaro τιτλοφορεί σχετικό δημοσίευμά της με τα λόγια «Δάκρυα γύρω από τα νέα μονοπάτια της Ακρόπολης».

Ας προσέξουν λοιπόν υπουργός και κυβέρνηση. Ας μην επαφίενται σε αδίστακτες πένες καλοπληρωμένων μέσων. Όχι τίποτα άλλο, αλλά να μην χρειαστεί να δηλώσουν πως εξαπατήθηκαν… ξανά! Όπως δηλαδή τους εξαπάτησε ο ηθοποιός που είχαν επιλέξει ως διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου και τώρα… (ξέρετε!)

Πηγή: Η Αυγή