Σκουρολιάκος στο Ράδιο ΕΝΑ: Τραγωδία στον πολιτισμό…, στήνονται πλέον συσσίτια για τους καλλιτέχνες

Σκουρολιάκος στο Ράδιο ΕΝΑ: Τραγωδία στον πολιτισμό…, στήνονται πλέον συσσίτια για τους καλλιτέχνες

Προέρχεται από τον χώρο του πολιτισμού, με πολλές δεκαετίες στην πλάτη του. Ο Πάνος Σκουρολιάκος εκτός από εξαίρετος και αγαπητός ηθοποιός, είναι Βουλευτής και Αναπληρωτής Τομεάρχης Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ και μιλώντας στο Ράδιο ΕΝΑ και στον Ηλία Κουτσερή εξαπέλυσε δριμεία κριτική στην κυβέρνηση της Ν.Δ. για τη διαχείριση της πανδημίας, τονίζοντας χαρακτηριστικά πως αντί να υπάρξει προετοιμασία για το δεύτερο κύμα, «όλο το καλοκαίρι είδαμε τους κυβερνώντες να περιφέρονται στις παραλίες με τις πετσέτες, με τα μπουρνούζια τους».

Ο ίδιος όμως ως άνθρωπος του πολιτισμού δεν άφησε ασχολίαστες και τις κινήσεις της κυβέρνησης και τα μέτρα που έλαβε για τους καλλιτέχνες, με τον κ. Σκουρολιάκο να υποστηρίζει πως το Υπουργείο Πολιτισμού και η κυβέρνηση, δεν έκαναν τίποτα για να προστατεύσουν τους καλλιτέχνες, πολλοί από τους οποίους βρίσκουν φαγητό μέσω συσσιτίων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Ακούστε την συνέντευξη

Πως χαρακτηρίζετε την αντιμετώπιση της πανδημίας από την πλευρά της κυβέρνησης, αλλά και από την πλευρά των πολιτών, ως προς την εφαρμογή των μέτρων;

Είναι γεγονός ότι η κυβέρνηση μέχρι αυτή την ώρα τουλάχιστον, δεν έχει αντιμετωπίσει με σοβαρότητα , με προσοχή, με στιβαρότητα και πρόνοια που απαιτούν αυτές οι καταστάσεις. Είχαμε την πανδημία τον χειμώνα, η ίδια η κυβέρνηση έλεγε ότι αναμένουμε πιο δυνατό κι επιθετικό κύμα από το φθινόπωρο και δυστυχώς όλο το καλοκαίρι είδαμε τους κυβερνώντες να περιφέρονται στις παραλίες με τις πετσέτες, με τα μπουρνούζια τους , αλλά δεν φρόντισαν το θέμα της παιδείας. Σε όλο τον κόσμο τα σχολεία λειτουργούν οι τάξεις λόγω της πανδημίας, με λιγότερους μαθητές. Εμείς έχουμε τη φοβερή αποκλειστικότητα να λειτουργούμε φέτος τα σχολεία μας με περισσότερους μαθητές απ΄αυτούς που υπήρχαν πέρυσι, πρόπερσι επί ΣΥΡΙΖΑ. Και δεν είχαν προετοιμαστεί και σε μια σειρά άλλων θεμάτων στην εκπαίδευση.
Ενώ ξέραμε τι θα συμβεί στα Νοσοκομεία δεν τα προετοίμασαν. Άλλωστε η Νέα Δημοκρατία έχει εκφραστεί ποικιλοτρόπως προς τη δημόσια υγεία, Βουλευτές της ΝΔ πριν γίνουν Βουλευτές έλεγαν ότι τα δημόσια Νοσοκομεία δεν πρέπει απλώς να κλείσουν, αλλά να γκρεμιστούν. Κι αναφέρομαι στη δήλωση του κ. Παπαδημητρίου, δημοσιογράφου του ΣΚΑΙ. Δεν άκουσαν τα μέτρα που έπρεπε να πάρουν, γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ δεν κάνει κριτική για να γκρινιάζει, έχει και προτάσεις.
Ο ΣΥΡΙΖΑ προσέλαβε 19.000 γιατρούς και νοσηλευτές κατά τη διάρκεια της θητείας του, που ένα χρόνο είχε «λυμένα» τα χέρια του, γιατί πριν ήταν εντός μνημονίου. Η ΝΔ δεν προσέλαβε γιατρούς, τους ανακυκλώνει παίρνοντας γιατρούς από τα Κέντρα Υγείας και αποδυναμώνει την πρωτοβάθμια υγεία και τους μεταφέρει στα Νοσοκομεία, δεν άνοιξε καινούργιες ΜΕΘ σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο και κοιτάει τώρα με τα χειρουργεία, τα ιδιωτικά και τα στρατιωτικά νοσοκομεία να πει ότι έχει περισσότερες ΜΕΘ. Θυμίζω την πολύ πρόσφατη δήλωση του κ. Πέτσα, που έλεγε ότι εάν ακούγαμε αυτά που μας προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ για τις ΜΕΘ, θα είχαμε πετάξει μερικά εκατομμύρια χωρίς λόγο. Έτσι είπε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος και τώρα ψάχνουν να βρουν ΜΕΘ. Ο κόσμος είναι φοβισμένος και στη μεγάλη του πλειοψηφία κρατάει τα μέτρα. Τα μέτρα δεν τα κρατάει ο πρωθυπουργός, που τον είδαμε τις προηγούμενες ημέρες να φωτογραφίζεται στην Πάρνηθα αυτός στο ποδήλατο κι αγκαλιά με 5-6 μοτοσικλετιστές, χωρίς μάσκα, μακριά από το σπίτι του, χωρίς κανόνες υγιεινής, σε ένα μέρος που είναι Εθνικός Δρυμός και απαγορεύονται οι δικυκλιστές. Όταν ο Πρωθυπουργός βάζει τη στολή και το καπέλο του ποδηλάτη και πάει στην Πάρνηθα χαρούμενος και συναντιέται με τους δικυκλιστές και αγκαλιάζεται και φωτογραφίζεται τι πρέπει να κάνει ο απλός πολίτης; Η κυβέρνηση έχει πάρει κάτω από τη βάση στο θέμα της προετοιμασίας της πανδημίας. Ο κόσμος στη μεγάλη του πλειοψηφία έχει συμμορφωθεί κι εκείνο το κομμάτι που δεν έχει συμμορφωθεί ίσως παίρνει παράδειγμα από πρακτικές σαν αυτές του κ. Μητσοτάκη στην Πάρνηθα.

Άρα θα μπορούσε να κάνει πράγματα η κυβέρνηση ανεξάρτητα από το κόστος ;

Όταν έχεις δημόσια υγεία δυνατή, το κόστος αυτό το παίρνεις πίσω, αλλιώς ξοδεύεις πολύ περισσότερα χρήματα , αλλιώς φεύγουν πολύ περισσότερα χρήματα από την εθνική οικονομία, χάνονται πολύ περισσότερες εργατώρες. Βρήκανε 37 δις εκ. ευρώ στο ταμείο, όταν έφυγε ο ΣΥΡΙΖΑ, ερχόμενος ο ΣΥΡΙΖΑ το 2015 βρήκε 1,5 δις ευρώ και τότε τον Μάρτιο και τον Απρίλιο ξύναμε τον πάτο του βαρελιού για να βρεθούν κάποια χρήματα να δοθούν οι μισθοί και οι συντάξεις. Αφήσανε τα ταμεία άδεια, τα βρήκαν γενναία γεμάτα με 37δις και μπορούσαν να κάνουν πολύ σημαντικά πράγματα για να έχουμε αυτό το δεύτερο κύμα πανδημίας, πιο μαλακά. Αντίθετα βλέπουμε ότι είναι πολύ επιθετικό και κάθε μέρα φεύγουν 100 ανθρωποι. Όταν φεύγουν κάθε μέρα 100 άνθρωποι δεν μπορούν οι κυβερνώντες να περιφέρονται δεξιά κι αριστερά να αυτοθαυμάζονται και να αυτοχειροκροτούνται και να λένε ότι τα έκαναν όλα καλά.

Αν πάμε στον χώρο του πολιτισμού, από τον οποίο και προέρχεστε, ο οποίος έχει πληγεί από την πανδημία, πως θα τον παραλληλίζατε … Ως δράμα, ως κάτι άλλο;

Είναι δυστυχώς τραγωδία. Από τον περασμένο Φεβρουάριο, πλησιάζουμε σχεδόν στον ένα χρόνο, μας απαγορεύεται να δουλέψουμε. Ξέρουν όλοι ότι δεν υπάρχουν τόσες πολλές δουλειές , είμαστε πάρα πολλοί καλλιτέχνες, πολλοί ηθοποιοί, μουσικοί, τραγουδιστές, . Πέρα από τα μεγάλα ονόματα που βλέπει κόσμος στην τηλεόραση και μαθαίνει τη ζωή τους, υπάρχει η μεγάλη πλειοψηφία των ανθρώπων γύρω από τον πολιτισμό που είναι οι καλλιτέχνες, οι τεχνικοί, από αυτούς που καθαρίζουν και είναι στο ταμείο, στις περιοδείες υπάρχει ένας μεγάλος κύκλος εργασιών, δουλεύουν τα ξενοδοχεία και τα εστιατόρια.
Μας απαγόρευσαν να δουλέψουμε από τον Φεβρουάριο κι αυτοί οι τυχεροί που είχαν βρει δουλειά σ’ αυτό τον δύσκολο χώρο, τους απαγορεύτηκε να δουλέψουν. Το καταλαβαίνω. Έχουμε πανδημία, πρέπει όλοι να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων. Δεν δουλεύουμε τα θέατρα, τις συναυλίες, να μην έρθει σε συνωστισμό ο κόσμος μεταξύ του. Πολύ καλά. Τι κάνει όμως η κυβέρνηση για αυτούς τους ανθρώπους που τους απαγόρευσε να δουλέψουν; Δεν κάνει τίποτα απολύτως. Με ένα άριστα στημένο διαφημιστικό team έχει περάσει ότι έχει φροντίσει τους καλλιτέχνες. Αν τους είχε φροντίσει δεν θα είχε κάθε μέρα όλους τους καλλιτέχνες απέναντι να φωνάζουν και να εκλιπαρούν και να παρακαλούν να τους δώσει κάποιος σημασία. Εάν είχε φροντίσει τους καλλιτέχνες δεν θα είχαν οργανωθεί συσσίτια και στη Θεσσαλονίκη από τον Σύλλογο Μουσικών Βορείου Ελλάδος, αλλά και στην Αθήνα από το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών που περνάει από διάφορα σουβλατζίδικα και εστιατόρια και παίρνει μερίδες φαγητού και τις μοιράζει στα σπίτια των ηθοποιών που δεν έχουν να φάνε. Αυτά που λένε ότι δίνουν είναι τόσο λίγα και αφορούν τόσους λίγους, που είναι πραγματικά αμελητέα. Η πρώτη παροχή με τα 534 ευρώ αφορούσε ένα πολύ μικρό κομμάτι.
Σύμφωνα με την Ομοσπονδία Θεάματος και Ακροάματος που εκπροσωπεί 95.000 εργαζόμενους, αυτό το βοήθημα το πήραν 2770. Αντίθετα δόθηκαν λεφτά στο προγραμμα «Όλη η Ελλάδα, ένας Πολιτισμός», αλλά όσο κι αν ρωτήσαμε κοινοβουλευτικά δεν μας έδωσαν στοιχεία. Που τα έδωσε, ποιοι τα πήραν, με ποια κριτήρια; Δεν μας είπαν.
Δεν είναι τυχαίο που στο προεκλογικό πρόγραμμα της ΝΔ το 2019 δεν υπάρχει ούτε λέξη για τον πολιτισμό και δεν την ενδιαφέρει να κρατήσει καν τα προσχήματα. Αυτές τις ημέρες συζητείται στην Ολομέλεια ένα νομοσχέδιο του Υπουργείου Πολιτισμού που έχει μέσα καταστροφικά πράγματα. Έφερε ένα άρθρο όπου πολιτιστικοί θησαυροί και αρχαιότητες της χώρας μας μπορούν να δανειστούν σε ξένα μουσεία για 100 χρόνια!
Και μετά την φασαρία που έγινε, ήρθε ο εισηγητής της ΝΔ και είπε να γίνουν 50 χρόνια αντί για 100.
 Αυτή τη στιγμή το όριο είναι δέκα χρόνια και είναι και πάρα πολλά ήδη. Λίγες αρχαιότητές μας είναι κλεμμένες και τις έχουν Μουσεία σ’ όλο τον κόσμο; Εδώ έχουμε την Νίκη της Σαμοθράκης; Τα γλυπτά του Παρθενώνα;

Ασκείτε πάντως γενικά, σκληρή κριτική στην Υπουργό Πολιτισμού…

Μακάρι να μην είχα αυτό το θλιβερό προνόμιο. Δεν μου αρέσουν οι τσακωμοί και οι εντάσεις, προέρχομαι από τον κόσμο του θεάτρου, που χρειάζεται συνεργασία και αγάπη για να κάνεις την παράσταση και να πας μπροστά. Όμως όταν ζούμε καταστάσεις όπως αυτές, όταν οι συνάδελφοί μου περιμένουν τη σακούλα από το σουβλατζίδικο που θα τους πάει το μέλος από το ΔΣ του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών για να φάει σουβλάκια το μεσημέρι με τα παιδιά του, οταν οι συνάδελφοί μου στην Θεσσαλονίκη πηγαίνουν σε οργανωμένα συσσίτια και τρώνε σε πλαστικά κεσεδάκια, όταν μου λέει η Υπουργός ότι θα πάνε οι αρχαιότητες στο εξωτερικό για 50 και 100 χρόνια , μπορείς να είσαι ήρεμος και χαμηλότονος;

Διάβασα πρόσφατα κι ένα άρθρο σας στην «Αυγή» για την σάτιρα. Περισσεύει αυτή την περίοδο διάθεση για σάτιρα;

Η σάτιρα είναι βάλσαμο και είναι ελληνική εφεύρεση από αρχαιοτάτων χρόνων. Ακόμη και στα πιο δύσκολα, ακόμη και στα χρόνια του λοιμού των Αθηνών η σάτιρα υπήρχε και θα υπάρχει πάντα. Δεν χασκογελάς, δεν γελάς όπως στην κωμωδία, εδώ στη σάτιρα γελάς και προβληματίζεσαι μαζί, γιατί στοχεύει στην διόρθωση των κακών κειμένων, ειτε των ανθρώπινων, είτε των πολιτικών, είτε των κοινωνικών κακών κειμένων. Η σάτιρα απουσιάζει από την τηλεόραση γιατί οι τηλεοπτικοί σταθμοί έχουν ευεργετηθεί αρκετά από τα χρήματα που δίνει ο κ. Πέτσας και δεν έχουν εκπομπές σατιρικές. Έχουν reality, μαθαίνουμε για τον Bachelor και ποια θα παντρευτεί τον Παναγιώτη, έχουμε Big brother, μουσικές εκπομπές κτλ.., αλλά δεν έχει σάτιρα. Όμως επειδή η σάτιρα πάντα θα υπάρχει και φυτρώνει εκεί που δεν την σπέρνουν νομίζω ότι αυτή τη στιγμή ασκείται στο διαδίκτυο, είτε από απλούς είτε από επαγγελματίες. Η σάτιρα είναι ένα μέσο και για να χαμογελάσουμε αλλά και για να πάρουμε αποφάσεις για το μέλλον το δικό μας και της πατρίδας μας.

Πηγή: magnisianews.gr