Φουριόζοι

 Tου Πάνου Σκουρολιάκου *

Ήρθαν με φόρα να αντιστρέψουν τα πάντα. Να επιβάλουν όσα φαντάζονταν τεσσεράμισι χρόνια εκτός εξουσίας. Και άρχισαν με περισσή αυτοπεποίθηση από τα εύκολα.

Η απόσυρση εκθεμάτων από τις προθήκες πώλησης αντιγράφων στο Αρχαιολογικό Μουσείο στην Αθήνα, λόγω εργασιών για την επιδιόρθωση των κλιματιστικών, ήταν το πρώτο τους «ευκολάκι». Κάμερες και ρεπόρτες συνόδευσαν την κυρία υπουργό στην «επί τόπου» αυτοψία της. Κι αφού κατηγορήθηκε ο ΣΥΡΙΖΑ «που μας εξέθεσε στους επισκέπτες», εντός μικρού χρονικού διαστήματος το πωλητήριο λειτούργησε ξανά, φιλοξενώντας πλήθος αντικείμενα προς πώλησιν. Αλήθεια, ποιος Χουντίνι, μέσα σε ώρες κυριολεκτικά, κατασκεύασε όλον αυτόν τον πλούτο εκθεμάτων;

Αφού ανακοίνωσαν σχέδια (όπως η ενοποίηση Αρχαιολογικού Μουσείου – Πολυτεχνείου – “Ακροπόλ”) χωρίς να έχουν ελέγξει αν είναι δυνατόν να υλοποιηθούν οι εξαγγελίες τους, αυτοί, οι… πανέτοιμοι να κυβερνήσουν, μετά σφυρίζουν αδιάφορα.

Περάσαμε και στις γκάφες ολκής, όπως η ανακοίνωση της πρόθεσής του, από τον κ. Μητσοτάκη, για την πρόταση δανεισμού των γλυπτών του Παρθενώνα από το Βρετανικό Μουσείο. Όταν έμαθε ο κ. πρωθυπουργός ότι κάτι τέτοιο συνεπάγεται την αναγνώριση της κυριότητας των γλυπτών από τους Βρετανούς, περάσανε και σε άλλη πρόσθετη προσβολή της νοημοσύνης των Ελλήνων. Διέρρευσαν πως το έκαναν γιατί σοβαροί επαΐοντες τους συμβουλεύουν ότι πρέπει να κρατιέται ψηλά στην επικαιρότητα το θέμα των γλυπτών! Τι μου λέτε; Ωραίο τρόπο βρήκατε!

Έρχονται με ρεβανσιστική διάθεση. Τρανό παράδειγμα, οι αρχαιότητες που βρέθηκαν, κατά την κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης, στον σταθμό Βενιζέλου. Την προηγούμενη φορά ήθελαν να τα τεμαχίσουν, να τα αποθηκεύσουν και να τα επανατοποθετήσουν. Επί ΣΥΡΙΖΑ απεδείχθη ότι μπορεί να συνυπάρχουν τα αρχαία στη θέση τους και να προχωρούν οι εργασίες. Τώρα που ξανακυβερνούν, επιμένουν να εφαρμόσουν την παλιά τους καταστροφική έμπνευση.

Κι άλλος ρεβανσισμός, στον Οργανισμό Πνευματικής Ιδιοκτησίας αυτή τη φορά. Μετά την ψήφιση, από την προηγούμενη κυβέρνηση, επιτέλους, νόμου για τα πνευματικά δικαιώματα, τη δημιουργία ενδιάμεσης λύσης και την ολοκλήρωση δημιουργίας Οργανισμού Συλλογικής Διαχείρισης από τους ίδιους τους δημιουργούς, της ΕΔΕΜ, η κ. υπουργός συστήνει πλάι στον ΟΠΙ και το νόμιμο Δ.Σ. νομοπαρασκευαστική επιτροπή, που ουσιαστικά παρακάμπτει το νόμιμο, όπως είπαμε Δ.Σ. Επικεφαλής αυτής της επιτροπής είναι η επί Ν.Δ. πρόεδρος του ΟΠΙ κ. Ειρ. Σταματούδη, η οποία παραιτήθηκε, μετά από αποκαλύψεις της εφημερίδας “Έθνος” στις 5.8.2018. Η δήλωσή μου ως τομεάρχης Πολιτισμού για το θέμα μού εξασφάλισε ένα ωραιότατο εξώδικο από την κ. Σταματούδη. Εξώδικο ακόμα εστάλη και στο “Έθνος”, για το ρεπορτάζ που ακολούθησε τη δήλωση μου, ενώ η εφημερίδα Αυγή δέχθηκε απειλές όπως δημοσιοποίησε στην ιστοσελίδα της. Η κ. Σταματούδη δέχθηκε αποστομωτική απάντηση από “Έθνος” και “Αυγή”, και εγώ δήλωσα πως: «H κυρία Σταματούδη με το εξώδικο που μου απέστειλε προσπαθεί να αποποιηθεί κάθε κριτική που συνοδεύει τον διορισμό της σε δημόσια θέση και μάλιστα με υπουργική απόφαση. Κατανοούμε την αμηχανία της. Περιμέναμε πολιτική απάντηση από την κυρία Μενδώνη, και όχι εξώδικο από την κυρία Σταματούδη».  Ας μην πούμε τίποτα για την οργισμένη ανακοίνωση των δημιουργών μέσω του «ΑΣΜΑ 450+». Και η κ. Μενδώνη, αντί να υπογράψει ώστε να τεθεί σε λειτουργία η ΕΔΕΜ των δημιουργών, κρύβεται πίσω από τα εξώδικα των ανθρώπων της.

Μετρούν κάποιοι δεκάδες «κωλοτούμπες» από τη νέα κυβέρνηση. Από τα μείζονα, όπως η Συμφωνία των Πρεσπών και η εθνική καταστροφή στο Μάτι, έως άλλα, μικρότερα. Προσέξτε όμως. Στα κύρια και αποφασιστικά της νεοφιλελεύθερης πολιτικής τους δεν μπερδεύονται ούτε κάνουν λάθη. Μιλάμε για τα εργασιακά και τον νέο, αγριότερο Μεσαίωνα που νομοθετούν, μιλάμε για ρεζιλίκια του στυλ «την πρώτη βδομάδα με δύο υπουργικές αποφάσεις μπαίνουν οι μπουλντόζες στο Ελληνικό», μιλάμε για την απαξίωση του Δημοσίου και της περιουσίας του, με ευκρινέστατο ορίζοντα το ξεπούλημά τους, που ανενδοίαστα ονομάζουν «επιθετικές ιδιωτικοποιήσεις».

Αυτά για τα μεγάλα, που έχουν και το ανάλογο οικονομικό ενδιαφέρον. Στον χώρο του πολιτισμού όμως, ήρθαν με «έναν κατάλογο θεμάτων» που νομίζουν πως τα παίζουν στα δάχτυλα και βρέθηκαν να κάνουν τη μια γκάφα μετά την άλλη.

Η “Ρεβάνς” σαν ταινία (του Νίκου Βεργίτση) είναι υπέροχη. Σαν εργαλείο άσκησης πολιτικής δεν μπορεί να πάει μακριά όσους την χρησιμοποιούν. Πολύ περισσότερο όταν αυτοί είναι και «φουριόζοι». Ας γνωρίζουν λοιπόν πως με την ίδια φόρα που ήρθαν, με την ίδια αργά ή γρήγορα θα φύγουν.

 

* Ο Πάνος Σκουρολιάκος είναι βουλευτής Ανατολικής Αττικής, τομεάρχης Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ

(ΠΗΓΗ : https://www.avgi.gr/article/10812/10245573/phouriozoi  )