Δήλωση του τομεάρχη Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ για τα μάρμαρα του Παρθενώνα

Τον Ιούνιο του 1986, η Μελίνα μιλά στο Oxford Union στο Λονδίνο για την επιστροφή των μαρμάρων του Παρθενώνα. Στο κοινό βρίσκεται και ο νεαρός φοιτητής Μπόρις Τζόνσον. Τον Σεπτέμβριο του 2019, ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, δηλώνει σε βρετανική εφημερίδα ότι θα ζητήσει να «δανειστούμε» τα μάρμαρα από τον ίδιο Μπόρις Τζόνσον, πρωθυπουργό σήμερα. Η αντίθεση είναι πασιφανής και θλιβερή συνάμα. Δεν γνώριζε ο κ. πρωθυπουργός ότι το Βρετανικό Μουσείο θέτει ως προϋπόθεση την αναγνώριση της ιδιοκτησίας των μαρμάρων προκειμένου να τα δανείσει;  Δεν μπορεί να μην το γνώριζε, το είχε επισημάνει σε συνέντευξή του στα «ΝΕΑ» (26/1/19) ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου, Χάρτβιχ Φίσερ. Τα λεγόμενα του κ. Φίσερ είχαν άλλωστε προκαλέσει οργισμένη απάντηση από την τότε υπ. Πολιτισμού, κ. Μυρσίνη Ζορμπά. Και η κ. Μενδώνη από την πλευρά της δεν ήταν υποχρεωμένη να «προστατέψει» τον πρωθυπουργό αντί να κάνει δηλώσεις για δυνατότητες «εξαγωγής» των πολιτισμικών μας αγαθών; Η κ. Μενδώνη δεν ήταν εκείνη που ξεναγούσε την «συνήγορο» των μαρμάρων, που είχε προσλάβει η κυβέρνηση Σαμαρά; Στις προτάσεις της κ. Αλαμουντίν συμπεριλαμβάνονταν, μήπως, και ο «δανεισμός»;  Εάν ο πρωθυπουργός ήταν ενήμερος για την προϋπόθεση που θέτει το μουσείο, τότε η πράξη του συνιστά ενέργεια αχαρακτήριστη. Μετά την «επιτυχία» του…

Continue Reading

Θεατρικές σπουδές

Στη μακρά ιστορία του θεάτρου, η είσοδος στη συντεχνία των θεατρίνων, γίνονταν με την προσέλευση σε κάποιον θίασο, εκείνου που ήθελε να μάθει και να εξασκήσει επαγγελματικά την τέχνη του Διόνυσου. Του Πάνου Σκουρολιάκου* Στη μακρά ιστορία του θεάτρου, η είσοδος στη συντεχνία των θεατρίνων, γίνονταν με την προσέλευση σε κάποιον θίασο, εκείνου που ήθελε να μάθει και να εξασκήσει επαγγελματικά την τέχνη του Διόνυσου. Ξεκινούσε κανείς μεταφέροντας και στήνοντας τα σκηνικά, διαφημίζοντας ως ντελάλης την παράσταση και συμμετέχοντας στον χορό ή στο βοηθητικό θεατρικό προσωπικό επί της σκηνής και προχωρούσε λέγοντας στη συνέχεια και μία «ατάκα». Σιγά - σιγά η μαθητεία γύρω από όλα όσα συγκροτούσαν τη θεατρική δραστηριότητα οδηγούσε στην είσοδο στη συντεχνία των θεατρίνων και στην επαγγελματική αποκατάσταση. Από τις αρχές του εικοστού αιώνα όμως αλλά και λίγο πριν, αρχίζουν να οργανώνονται συστηματικά οι σπουδές γύρω από το θέατρο στις Δραματικές Σχολές. Στην Αγγλία του 1861, ιδρύεται η «Ακαδημία Μουσικής και Δραματικής Τέχνης του Λονδίνου», προσφέροντας οργανωμένο πρόγραμμα σπουδών προετοιμασίας για τους μελλοντικούς ηθοποιούς. Αρκετά νωρίς, στην πατρίδα μας οργανώνονται αντίστοιχες σχολές. Το Ωδείο Αθηνών, που ιδρύεται το 1871, περιλαμβάνει στο πρόγραμμα του και μαθήματα θεατρικής τέχνης, ενώ ο Πειραϊκός Σύνδεσμος, λειτουργεί τη Δραματική Σχολή του από…

Continue Reading
Close Menu