«Εσείς τι κάνετε με το YouTube;»

 

Του Πάνου Σκουρολιάκου*

 

«Τι κάνετε με το YouTube;» με ρώτησε ένα νέο κορίτσι σε μια συνάντηση στο πλαίσιο του προεκλογικού αγώνα στην Ανατολική Αττική. «Εμείς δεν διαβάζουμε εφημερίδες, δεν βλέπουμε τηλεόραση. Ενημερωνόμαστε απ’ αυτό εδώ!» συμπλήρωσε δείχνοντάς μου το κινητό της. «Να δείτε» επέμενε. Και άνοιξε το κινητό. Πλήθος μηνύματα της Ν.Δ. ξεπήδησαν το ένα μετά το άλλο. Ταυτόχρονα μαθαίναμε πως το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης ξοδεύει σε αυτές τις εκλογές για διαφήμιση στο YouTube 1 εκατομμύριο ευρώ. Ψίχουλα βέβαια μπροστά στα 280 εκατομμύρια που χρωστάει στις τράπεζες και δι’ αυτών στον ελληνικό λαό.

Εκεί στη ΝΔ έχουν πολύ καλή γνώση της παντοδυναμίας του Διαδικτύου στην εποχή μας. Ξέρουν καλά πως ο Πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών, αν δεν υπήρχε το Διαδίκτυο, ακόμα τηλεαστέρας – τηλεπωλητής θα ήταν. Τις υπηρεσίες του αναζητούν όσοι στο φως της μέρας και «στα ίσια» δεν θα συμμετείχαν ούτε σε εκλογές για διαχείριση πολυκατοικίας, όχι για την πρωθυπουργία σε μια χώρα. Και βέβαια όταν έχεις χρήμα για το YouTube, τους φίλιους τηλεοπτικούς σταθμούς, τις εφημερίδες, τα sides, τα έμμισθα trolls, τα fake news και κάποιους αργυρώνητους δημοσιογράφους, τι χρειάζεσαι το ντιμπέιτ;

Το θέμα των ψεμάτων που επιστρατεύουν ενόψει εκλογών κόμματα και υποψήφιοι προκειμένου να πείσουν (να παραπλανήσουν καλύτερα) τον λαό να τους αναδείξει κυβέρνηση έχουν στηλιτεύσει και σημαντικές προσωπικότητες της συντηρητικής παράταξης, όπως ο Γιάννης Μαρίνος, παλιός διευθυντής του «Οικονομικού Ταχυδρόμου». «Ποινικό αδίκημα τα πολιτικά ψεύδη» είχε προτείνει το 1993. Τρία χρόνια πριν, το 1990, η Ν.Δ. προκειμένου να γίνει κυβέρνηση, υποσχόταν τα πάντα (καλή ώρα…). Ευαγγελίζονταν μείωση των τεράστιων ελλειμμάτων του Δημοσίου με ταυτόχρονη διατήρηση της αγοραστικής δύναμης των εργαζομένων, πράγμα παντελώς αδύνατον! Υποσχόταν 1.000.000 νέες θέσεις εργασίας, αποκρύβοντας τον μεγάλο αριθμό θέσεων εργασίας που θα χάνονταν από την «εξυγίανση των προβληματικών επιχειρήσεων». Σήμερα, τη στιγμή που επιμένουν στο πέντε εργαζόμενοι συνταξιοδοτούνται ένας προσλαμβάνεται στο Δημόσιο, υποστηρίζουν πως θα ανοίξουν νέες θέσεις εργασίας και πως οι πόροι θα βρεθούν από τη μείωση των εξόδων του Δημοσίου. Δηλαδή; Λιγότερα φάρμακα στα νοσοκομεία; Λιγότερα βιβλία στα σχολεία; Λιγότεροι εργαζόμενοι; Δηλαδή πάλι απολύσεις; Αποκρουστική η ζωή που μας επιφυλάσσουν. Κι όμως, όλη αυτή η ζούγκλα γίνεται ελκυστική με τα νέα εργαλεία πολιτικής επικοινωνίας.

Μπορεί άραγε να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση για τα πολιτικά ψεύδη; Εδώ ο καθένας πολίτης πρέπει να γίνει νομοθέτης του εαυτού του. Είμαστε υποχρεωμένοι απέναντι στην ψήφο που θα στείλουμε προς την κάλπη, όχι μόνον αυτή της 7ης Ιούλη, αλλά σε κάθε κάλπη στον πολιτικό και κοινωνικό μας βίο, να περνάμε από τη βάσανο της ηθικής αξιολόγησης όλους αυτούς που μας γεμίζουν ψέματα. Όλους όσοι ξοδεύουν χρήμα για να δημιουργήσουν ένα πολιτικό περιβάλλον που ευνοεί τα σχέδιά τους για την κατάκτηση της εξουσίας. Όλους όσοι μας θεωρούν αγέλη που μπορεί να ακολουθήσει τυφλά το μονοπάτι το οποίο με εύστοχες ενέργειες θα μας υποδείξουν. Ακόμα κι εκείνο το μονοπάτι που μας οδηγεί στον γκρεμό.

Προσοχή! Όταν θα πέφτουμε στο γοητευτικό κενό που υπάρχει πίσω από την κουρτίνα της πολιτικής απάτης που έστησαν με το YouTube αλλά όλα αυτά τα «σύγχρονα εργαλεία», θα είναι αργά. Μια και, ως γνωστόν, μετά από την απομάκρυνση από την κάλπη, ουδέν λάθος αναγνωρίζεται.

Ας φροντίσουμε λοιπόν, να μην επαληθευτεί για ακόμα μία φορά ο εθνικός μας Ποιητής Διονύσιος Σολωμός στην απεύθυνσή του «Προς τους Επτανήσιους», όπου γράφει: «Δυστυχισμένε μου λαέ, καλέ κι ηγαπημένε, πάντοτ’ ευκολοπίστευτε και πάντα προδομένε».

 

* Ο Πάνος Σκουρολιάκος είναι μέλος της Κ.Ε. του ΣΥΡΙΖΑ και υποψήφιος βουλευτής Ανατολικής Αττικής

(ΠΗΓΗ  : http://www.avgi.gr/article/10812/10006619/-eseis-ti-kanete-me-to-youtube-  )

Ο Πάνος Σκουρολιάκος Στο Κόκκινο 105,5fm (ηχητικό)

Ο Πάνος Σκουρολιάκος υποψήφιος Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Ανατολικής Αττικής στην ενημερωτική ραδιοφωνική εκπομπή “Τα απομεινάρια μιας μέρας” ΣΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ 105,5 FM με τον Θ.Λαζαρίδη. Θέμα της εκπομπής ο εκλογικός δρόμος μέχρι την 7η Ιουλίου και ο τρόπος του εκλ. αγώνα, ελπίδες και προσδοκίες.

 

” Δύσκολοι καιροί για πολιτικό πολιτισμό… ” ( Αυγή 22.6.2019 )

Οι πολιτικές διαδικασίες, είτε σε ομαλές περιόδους είτε σε πιο οξυμμένες όπως είναι οι προεκλογικές, έχουν το δικό τους χρώμα και ολοκληρώνουν την εικόνα τους αναλόγως του ήθους, του ύφους και του επιπέδου των παικτών.

Του Πάνου Σκουρολιάκου*

Οι πολιτικές διαδικασίες, είτε σε ομαλές περιόδους είτε σε πιο οξυμμένες όπως είναι οι προεκλογικές, έχουν το δικό τους χρώμα και ολοκληρώνουν την εικόνα τους αναλόγως του ήθους, του ύφους και του επιπέδου των παικτών.

Στις εκλογικές περιόδους λοιπόν, τα πάθη οξύνονται, τα διακυβεύματα τίθενται αμείλικτα, οι αντιπαραθέσεις φουντώνουν και το πραγματικό πρόσωπο πολιτικών ομάδων αλλά και ατόμων αποκαλύπτεται πεντακάθαρα. Ο κάθε πολίτης ξεχωριστά, δεν δημιουργεί από μόνος του την εικόνα. Αυτή ολοκληρώνεται από ένα ολόκληρο παζλ, με υλικά που κομίζουν τα πολιτικά επιτελεία των κομμάτων. Με τα επιχειρήματα που προσφέρουν, με τον τρόπο αλλά κυρίως την αισθητική και το ήθος που εμπνέουν στα κομματικά μέλη αλλά και τους πολιτικούς φίλους και υποστηρικτές.

Δυστυχώς, στην πρώτη γραμμή βρίσκονται οι βαριές φράσεις, ανεπίτρεπτες μέθοδοι, τα περίφημα fake news, που μπορεί κανείς να διακρίνει στο μεγάλο τοπίο της πολιτικής. Την ίδια κατάσταση συναντά κανείς στη μικρότερη κλίμακα της αντιπαράθεσης στο καφενείο, τις συναντήσεις και βέβαια στον χώρο του Διαδικτύου. Έναν χώρο που, παρ’ ότι αχανής, δίνει την ψευδαίσθηση του πιο προσωπικού πεδίου και της «πρόσωπο με πρόσωπο» επικοινωνίας. Απατηλά, σαφώς.

Στο Διαδίκτυο λοιπόν, ο καθείς μπορεί να εκφρασθεί αυθόρμητα με ένα like ή κάποιο σχόλιο. Θεωρώντας μάλιστα ότι απέναντί του έχει έναν παλιό του γνώριμο ή γνώριμη της, (κι ας μην τον ή την έχει συναντήσει ποτέ), εκφράζεται χωρίς πολλή σκέψη ως προς τον τρόπο και τον πολιτισμό του σχολίου ή της απάντησης.

Ταξιδεύοντας το Διαδίκτυο και τις σελίδες ηλεκτρονικής κοινωνικής συνεύρεσης αυτές τις μέρες και από αφορμή μια δική μου ανάρτηση είχα την ευκαιρία να βρεθώ μπροστά σε μια ενδιαφέρουσα κατάσταση. Αξιοπρόσεκτη ως προς το εύρος, την ένταση και την ποικιλία. Μαζί με τα ευχάριστα like και τα θετικά σχόλια υπάρχουν και τα δυσάρεστα, όπως είναι φυσικό. Αναλύοντας όμως το στίγμα, τον τρόπο και το ύφος των αρνητικών θέσεων, διαπίστωσα τα εξής. Κατ’ αρχήν ο καθείς εκφράζεται διατυπώνοντας τις θέσεις και τα θέλω του με τον δικό του τρόπο. Τοποθετείται με βάση αυτά που πιστεύει για τον πολιτικό του αντίπαλο. Ανασύρει επιχειρήματα από τη δεξαμενή που του έχει προσφέρει ο πολιτικός – κομματικός του φιλικός χώρος. Και εκφράζεται σύμφωνα με τη δική του πολιτική – ηθική – αισθητική «προίκα». Ο συμμετέχων σε όλη αυτή την διαδικασία όμως δεν προσέρχεται με δικές του αποκλειστικά θέσεις. Έχει ήδη προετοιμαστεί σε κάποια συγκεκριμένη κατεύθυνση. Για την ακρίβεια, τον έχουν προετοιμάσει γι’ αυτόν τον αγώνα οι αρμόδιοι των κομματικών επιτελείων.

Εδώ πρέπει να δούμε αν τα πολιτικά κόμματα προετοιμάζουν τα μέλη και τους φίλους τους εφοδιάζοντας τους με επιχειρήματα, πάνω σε μια πλατφόρμα νηφάλιας (όσο γίνεται σε προεκλογική περίοδο) αντιπαράθεσης. Αν τους καλλιεργούν ήθος και ύφος αξιοπρεπές και υψηλού επιπέδου. Αν τους κάνει σαφές πως στη δημοκρατία αναμετρώνται θέσεις, επιχειρήματα, ιδανικά και αξίες. Αν δεν ενδιαφέρονται να απελευθερώσουν τα κατώτατα συναισθήματα, το τυφλό μίσος, τη χωρίς θέσεις αντιπαλότητα.

Στη διαμόρφωση του επιπέδου της αντιπαράθεσης συμμετέχουν εκτός των κομματικών επιτελείων και τα φίλα προσκείμενα στο κόμμα ΜΜΕ, κυριολεκτικά στην πρώτη γραμμή διαμόρφωσης γνώμης και τρόπου πολιτικής αντιπαράθεσης.

Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, χυδαίες εκφράσεις, που δεν θα τις εκστόμιζε κανείς ποτέ στη ζωή του, φιγουράρουν υπερήφανα κάτω από την υπογραφή του γράφοντος. Ναι, κάποια ονόματα είναι ψεύτικα. Κάποια «προφίλ» είναι επί τούτου κατασκευασμένα, αλλά η πλειοψηφία των συμμετεχόντων ευθαρσώς δίνει το στίγμα της. Ένα στίγμα που έχουν πλασάρει τα πολιτικά επιτελεία και το έχουν επιβάλει τεχνηέντως.

Οι υπεύθυνοι της πολιτικής καμπάνιας της Νέας Δημοκρατίας χρησιμοποιούν οχήματα πολλών ταχυτήτων. Σε εθνικό επίπεδο δόθηκε η εντολή «σεμνά και ταπεινά». Οι ακραίες φωνές μαζεύτηκαν και οι ταλιμπάν του νεοφιλελευθερισμού σφυρίζουν παιδικά τραγουδάκια. Προσεκτικά  ο κ. Μητσοτάκης αλλά και οι συνεργάτες του μας έχουν προετοιμάσει με «έξυπνες ανακοινώσεις» για την επιστροφή στην πολιτική του παρελθόντος που μας ισοπέδωσε. Οι υπόγειες εντολές παίρνουν μορφή γραπτού λόγου, ήχου και εικόνας από τηλεοπτικούς σταθμούς, εφημερίδες και παρεμβάσεις στο Διαδίκτυο. Σε αυτό το τελευταίο φρόντισαν δε να επιβάλουν ό,τι μικρό, ό,τι ευτελές, ό,τι χυδαίο.

Δύσκολη εποχή να μιλήσει κανείς για πολιτικό πολιτισμό. Είναι όμως αυτή η στιγμή που όλοι πρέπει να τον υπερασπιστούμε. Όσο κάποιοι τον αμφισβητούν, τόσο ο καθένας από εμάς ατομικά αλλά και μέσα από τις συλλογικότητες, πρέπει να αγνοήσει το τοξικό τοπίο μέσα στο οποίο κινείται η Ν.Δ. αγκαλιά και με άλλα κόμματα. Πρέπει όλοι οι άλλοι να επιμείνουμε σε μια αντιπαράθεση ήθους, ιδεών και αξιών.

* Ο Πάνος Σκουρολιάκος είναι μέλος της Κ.Ε. του ΣΥΡΙΖΑ και υποψήφιος βουλευτής Ανατολικής Αττικής

(ΠΗΓΗ : https://www.avgi.gr/article/10812/9982822/dyskoloi-kairoi-gia-politiko-politismo-  )

O Πάνος Σκουρολιάκος υποψήφιος βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Ανατολικής Αττικής στην εκπομπή : “Στο δρόμο προς τις κάλπες”

O Πάνος Σκουρολιάκος υποψήφιος βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Ανατολικής Αττικής στην ενημερωτική εκπομπή : “Στο δρόμο προς τις κάλπες” με την Μ. Νικόλτσιου στoν ALPHA . Μαζί του ο Μ. Γιακουμάτος από τη ΝΔ.