«Παιδικά τραγούδια» ή «Τραγούδια για παιδιά» ;

Του Πάνου Σκουρολιάκου*   «Παιδικά τραγούδια» ή «Τραγούδια για  παιδιά» ; Η πρώτη εκδοχή εκπέμπει την πληροφορία πως πρόκειται για τραγούδια που απευθύνονται σε παιδιά  προσαρμοζόμενα στις προτιμήσεις τους, εμπεριέχοντας και το στοιχείο της ποιοτικής  εναρμόνισης,   ώστε να γίνουν κατανοητά και αποδεκτά. Η δεύτερη, σημαίνει ότι οργανώνεται ένα μουσικό υλικό που απευθύνεται στην τρυφερή ηλικία με  στόχο την μετάδοση γνώσης και την καλλιέργεια της αισθητικής, έχοντας προηγουμένως καταγράψει τις ιδιαίτερες ανάγκες,  ελλείψεις  και ικανότητα  πρόσληψης των παιδιών.  Το τραγούδι για  το παιδί, ξεκινά από την στιγμή που  αυτό βρίσκεται ακόμα στην κοιλιά της μητέρας του. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, την δωδέκατη εβδομάδα το έμβρυο έχει ήδη αναπτύξει την ακοή του. Του τραγουδά η μητέρα λοιπόν,  κάνοντας του  παρέα και καλωσορίζοντας το.  Με την γέννα,  το εισάγει στον γοητευτικό κόσμο του προφορικού πολιτισμού. Με τραγούδια, ταχταρίσματα, νανουρίσματα, παραμύθια και στην συνέχεια τοπικές ιστορίες και  παραδόσεις , αινίγματα, παιδικά παιχνίδια ατομικά η  ομαδικά  κλπ. Τα υλικά δηλαδή  που συνθέτουν την συλλογική εμπειρία μιας κοινωνίας που αποδέχεται το νέο μέλος της διδάσκοντας το την ιστορία της και συστηνόμενη σε αυτό.  Όμως το τραγούδι υπήρξε πάντα ο πιο σπουδαίος και άμεσος τρόπος έκφρασης και επικοινωνίας των ανθρώπων. Με την μουσική του, την λογοτεχνική πλευρά…

Continue Reading «Παιδικά τραγούδια» ή «Τραγούδια για παιδιά» ;

Ο Πάνος Σκουρολιάκος στην Αρτέμιδα κατά την εθνική γιορτή της 25ης Μαρτίου 2019

 Ο Πάνος Σκουρολιάκος στην κατάθεση στεφάνων και την παρέλαση στην Αρτέμιδα κατά την εθνική γιορτή της 25ης Μαρτίου 2019.  

Continue Reading Ο Πάνος Σκουρολιάκος στην Αρτέμιδα κατά την εθνική γιορτή της 25ης Μαρτίου 2019

Αρματολοί και κλέπται στο θέατρο

Tο θέατρο, ως βασικό εργαλείο δημιουργίας του ελληνικού πολιτισμού, τίμησε όπως του άξιζε, τον αγώνα που έδωσε ο λαός για ελευθερία και προκοπή το 1821 Του Πάνου Σκουρολιάκου* Τα μεγάλα ιστορικά γεγονότα εμπνέουν τους δημιουργούς ώστε να μας δώσουν σπουδαία έργα τέχνης. Η Επανάσταση του 1821 για την ανεξαρτησία της Ελλάδας ενέπνευσε ποιητές, ζωγράφους, μουσικούς και συγγραφείς, Έλληνες και ξένους. Στο τότε νεαρό ελληνικό θέατρο η συγγραφή έργων εμπνευσμένων από τους πρωταγωνιστές και τα γεγονότα του '21 πήρε μεγάλες διαστάσεις δίνοντάς μας ενδιαφέροντες καρπούς. Μετά τους μεγάλους συγγραφείς της αρχαιότητος και τη συγκομιδή των ελληνιστικών χρόνων, με κάποια διαλείμματα θεατρικών περιόδων όπως εκείνη του Κρητικού ή αργότερα του Επτανησιακού, το θέατρο αναγεννάται παραμονές της Επανάστασης καταρχάς στις παραδουνάβιες ηγεμονίες και στη συνέχεια μεγαλουργεί στην Κωνσταντινούπολη. Βεβαίως ένα ρεπερτόριο με τίτλους έργων όπως «Ο θάνατος του Μάρκου Μπότσαρη» του φιλικού και αγωνιστή ηθοποιού Θεόδωρου Αλκαίου, ο «Γεώργιος Καραϊσκάκης» ή ο «Αθανάσιος Διάκος» ήταν αδύνατον να παιχθούν στην Πόλη. Έτσι το πολυπληθέστερο και πιο καλλιεργημένο ελληνικό θεατρικό κοινό της Κωνσταντινούπολης στερήθηκε την επαφή με αυτή τη νέα και ενθουσιώδη παραγωγή θεατρικών έργων, εμπνευσμένων από την Επανάσταση που πριν από μερικές δεκαετίες οδήγησε στη δημιουργία του νέου, ελεύθερου ελληνικού κράτους. Όμως η εφευρετικότητα…

Continue Reading Αρματολοί και κλέπται στο θέατρο

Στη συνάντηση της Επιτροπής φιλίας Ελλάδας – Κίνας

Ο Πάνος Σκουρολιάκος στη συνάντηση της Επιτροπής φιλίας Ελλάδας - Κίνας , με αντιπροσωπεία του Κομμουνιστικού Κόμματος Κίνας στη Βουλή των Ελλήνων.(20/3/2019).

Continue Reading Στη συνάντηση της Επιτροπής φιλίας Ελλάδας – Κίνας

O Π. Σκουρολιάκος “επί του Πιεστηρίου” (15.3.2019)

  Ο Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Π.Σκουρολιάκος στην εκπομπή " επί του πιεστηρίου "με τον Γ .Σιαδήμα στο KONTRA channel. Με κυρίαρχο θέμα  την ακροδεξιά έκρηξη μίσους στη Ν.Ζηλανδία με το μακελειό των 50 νεκρών,συζητήθηκαν επίσης κι άλλα θέματα της επικαιρότητας  όπως οι αλλαγές στην Παιδεία και τρέχοντα οικονομικά θέματα.

Continue Reading O Π. Σκουρολιάκος “επί του Πιεστηρίου” (15.3.2019)

Μάσκα (εφημ.ΑΥΓΗ 16.3.2019)

Του Πάνου Σκουρολιάκου* Πανάρχαια είναι η ανάγκη του ανθρώπου να αποκρύψει στοιχεία του χαρακτήρα ή της προσωπικότητάς του προβάλλοντας ταυτόχρονα κάποια άλλα χαρακτηριστικά που δεν είναι δικά του. Εργαλείο γι’ αυτήν τη μεταμόρφωση του ανθρώπου σε κάτι άλλο, σε κάτι που θα ήθελε να είναι, σε κάτι που φοβάται και για να το ξορκίσει το «φορά», το «υποδύεται», είναι η μάσκα. Συντροφεύει την ανθρώπινη ύπαρξη στα καλά και τα δύσκολα, από το λυκαυγές του ανθρώπινου πολιτισμού. Φοβάται τα ζώα και γι’ αυτό χρησιμοποιεί τα κεφάλια τους και τις προβιές τους ώστε να τα αντιμετωπίσει. Τη δική τους δυναμική έχουν οι πολεμικές μάσκες, ενώ οι νεκρικές στην αρχαία Αίγυπτο και στην αρχαία Ελλάδα κρύβουν το νεκρό πρόσωπο, συμμετέχοντας στη λατρεία των νεκρών προγόνων. Ακόμα, από τα πρώτα βήματα του πολιτισμού συνυπάρχουν οι γονιμικές μάσκες μαζί με εκείνες που δηλώνουν κοινωνική θέση. Στην Αφρική, η μάσκα παίζει σημαντικό ρόλο σε όλες τις εκφάνσεις της κοινωνικής ζωής, με εκείνες που συνοδεύουν τις τελετές ενηλικίωσης να κυριαρχούν. Το είδος της μάσκας που έφτασε ως εμάς με συνεχή παρουσία δια μέσου των αιώνων είναι η θεατρική μάσκα. Για την παρουσίαση του αρχαίου δράματος, με το δεδομένο ότι οι ηθοποιοί έπαιζαν περισσότερους του ενός ρόλους, αλλά…

Continue Reading Μάσκα (εφημ.ΑΥΓΗ 16.3.2019)

Ο Π. Σκουρολιάκος στο “Πάμε Αλλιώς” – ΕΡΤ (16.3.19)

Ο Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Αττικής Πάνος Σκουρολιάκος και η βουλευτής ΝΔ Θεσσαλονίκης Έλενα Ράπτη διασταυρώνουν τα ξίφη τους για όλα τα θέματα της πολιτικής επικαιρότητας, με φόντο το μακελειό στη Νέα Ζηλανδία, στην εκπομπή της ΕΡΤ1 "Πάμε Αλλιώς", με τον Τάκη Σαράντη (16/3/2019)

Continue Reading Ο Π. Σκουρολιάκος στο “Πάμε Αλλιώς” – ΕΡΤ (16.3.19)